.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین آمار تلفات فاجعه ژاپن

دپارتمان حوادث غير‌مترقبه ژاپن از وقوع انفجار در رآكتور شماره 3 نيروگاه اتمي «فوكوشيما» خبر داد و اعلام كرد كه شمار تلفات زمين لرزه و سونامي در كشور ژاپن به دو هزار تن رسيده است. 

آژانس امنيت اتمي دولت ژاپن در گزارشي اعلام كرد كه در ساعت 11:01 امروز صبح به وقت ژاپن دومين رآكتور نيروگاه اتمي «فوكوشيما» نيز منفجر شد.

بر اساس گزارش آژانس امنيت اتمي دولت ژاپن، اين يك انفجار هيدروژني در رآكتور سوم اين نيروگاه بوده است. دليل اين انفجار توليد هيدروژن در اين رآكتور اعلام شده است. همچنين در اين حادثه سه كارگر مجروح شدند.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام خبرگزاري كيودو در روز گذشته نيز يك انفجار مشابه در رآكتور شماره يك اين نيروگاه اتمي رخ داد كه طي آن سقف و ديواره‌هاي محفظه رآكتور به طور كامل فرو ريخت.

با اين حال، هر دوي اين انفجارها تاكنون آسيبي به هسته مركزي رآكتورها وارد نكرده است. به علاوه تشعشعات ناشي از اين دو انفجار در مناطق نزديك به اين نيروگاه حتمي اعلام شده است. به همين دليل، دولت تمامي سكنه را تخليه كرده است.

زمين لرزه 3/6 ريشتري ساحل شرقي ژاپن را لرزاند

موسسه لرزه‌نگاري و زمين‌شناسي دانشگاه ژئوفيزيك آمريكا از وقوع يك زمين لرزه به قدرت 3/6 در مقياس امواج دروني زمين خبر داد و اعلام كرد كه اين زمين لرزه ساحل شرقي ژاپن را لرزانده است.

بر اساس اين گزارش اين زمين لرزه درست سه روز پس از زمين لرزه اصلي 9/8 ريشتري يا به عبارتي 9 ريشتري روز جمعه در اين كشور رخ داده است. همچنين عمق اين زمين لرزه در 80/25 كيلومتري بستر دريا اعلام شده است. علاوه بر اين، مشخص شد كه چهار پس لرزه نيز پس از وقوع اين زمين لرزه به قدرت‌هاي 6/5 ، 3/5 و 5/5 منطقه ساحلي «هن‌شو» در شرق اين كشور را لرزانده است.

شمار تلفات سونامي و زمين لرزه ژاپن به دو هزار تن رسيد

مقامات ژاپني اعلام كردند كه شمار تلفات زمين لرزه و سونامي در اين كشور به دو هزار تن افزايش يافته است.

بر اساس اعلام دپارتمان مديريت بحران ژاپن، مرگ يك‌هزار و 647 تن تاييد شده و شمار مفقودان اين دو بلاياي طبيعي هم به يك‌هزار و 720 تن رسيده است. علاوه بر اين، اكثر قربانيان سونامي و زمين لرزه روز جمعه در اين كشور از سكنه شمال شرق و شرق اين كشور هستند.

همچنين تاكنون مرگ يك تبعه كره جنوبي در پي وقوع سونامي در اين كشور حتمي اعلام شده است و شش هزار و 957 تبعه چين نيز به طور كامل از اين كشور خارج شدند.

به گزارش ايسنا، به دليل وقوع سونامي و زلزله در ژاپن 561 هزار خط تلفن و 221 هزار و 400 خط اينترنت نيز به طور كامل قطع شدند كه تلاش براي برقراري آن‌ها ادامه دارد.

آتشفشان جنوبي ژاپن فوران كرد

بر اساس اعلام موسسه لرزه‌نگاري ژاپن يكي از كوه‌هاي آتشفشاني واقع در جنوب اين كشور صبح امروز فوران كرد، به طوري كه دوده‌ها و خاكستر اين آتشفشان تا ارتفاع چهار كيلومتري از سطح زمين به هوا برخاست.

همچنين اين آتشفشان كه به آتشفشان «شين‌مو اداكه» معروف است، به دليل فعل و انفعالات داخلي زمين و حركت صفحات تكتونيكي فعال شده است. با اين حال، كارشناسان علت اصلي اين فوران را وقوع زمين لرزه 9 ريشتري روز جمعه در اين كشور مي‌دانند.

مردي پس از سه روز در 14 كيلومتري ساحل ژاپن زنده يافت شد

مقامات دپارتمان مديريت بحران ژاپن از نجات معجزه‌آساي مردي 60 ساله پس از سه روز در 14 كيلومتري ساحل شرقي اين كشور خبر دادند.

بر اساس گزارش اين دپارتمان، اين مرد 60 ساله به دليل سونامي و امواج بلند از شهر محل سكونتش به ساحل شرقي برده شده بود و طي اين سه روز بدون آب و غذا زنده مانده است.

به گزارش ايسنا، اين مرد در اين باره به خبرگزاري كيودو، خاطر نشان كرد: سونامي تمامي زندگي مرا با خود برد و مرا در ساحل رها كرد. من در حالي كه بر روي بقاياي منزل مسكونيم به صورت نيمه جان افتاده بودم، توسط ماموران نجات يافتم./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.